Nyelvtanulásra fel!

Lehet másképp!

9 ok, amiért érdemes felkeresned egy nyelvtanulást segítő szakembert

2021. június 06. 20:46 - novakemesecoach

jeshoots-com--2vd8lihdnw-unsplash.jpg

Idegennyelvek a hétköznapokban

 

Gyakorlatilag szinte mindenki szeretne valamilyen nyelven megtanulni. Már egy külföldi nyaraláson is mosolygunk a boltok vagy reklámok feliratait olvasva, amikor elcsípünk néhány ismerősnek tűnő szót, amit aztán lehet, hogy meg is jegyzünk. Hallgatva a kedvenc fülbemászó zenét, előbb-utóbb kíváncsiak leszünk, hogy miről is szól, így bemásoljuk a google fordítóba a szövegét vagy valakivel lefordíttatjuk, aki ismeri a nyelvet. Aztán sokat hallgatva, énekelve képesek vagyunk akár meg is tanulni, hisz így még jobban át lehet élni az egészet.  Megnézni egy filmet eredetiben szintén nagyobb élményt nyújthat, mint szinkronhanggal, ráadásul, még tanulhatsz is belőle.

Még bizonytalan, hogy idén vagy a közeljövőben a nyelvvizsga feltétele lesz-e a diplomaszerzésnek, de ahhoz, hogy egy diák a felsőoktatásba bekerüljön, elengedhetetlen az emelt szintű érettségi (legalább B2 szint) egy idegen nyelvből. A munkaerőpiacon is jóval több lehetőség közül válogathatsz, ha legalább középfokon beszélsz minimum egy idegen nyelvet.

Rengeteg nyelvtanulással kapcsolatos kínálat érhető el akár ingyenesen is az interneten. Nyelviskolák és magántanárok kecsegtető ajánlatokkal hívogatnak, hogy ő tuti a legjobb, rövid idő alatt garantáltan megtanulsz angolul, németül, spanyolul vagy az általad választott nyelven. Ennek igazán örül mindenki, hogy ilyen színes a választék.

De gondolj csak bele, ahhoz, hogy valóban megtaláld a hozzád illő felkészítő iskolát, tanárt, módszert, ahhoz, hogy hatékonyan tanulj, és el tudj sajátítani egy nyelvet, nagy szükség van önismeretre, hitre, önfejlesztésre, önelfogadásra, lelki egyensúlyra is a nyelvtanuláshoz. Ebben tudok segíteni Neked.

Miért is van ennyi mindenre szükség egy nyelv elsajátításához, mitől lesz hatékony a nyelvtanulás?

 

A legfontosabb elem, hogy MI A CÉLOD a nyelvvel, mi motivál, mit szeretnél elérni? Ha ezt meg tudod válaszolni, akkor már nagy lépést tettél a siker felé. De az sem mellékes, hogy tudod-e, MILYEN TANULÓTÍPUS VAGY. Például hajlamos vagy feladni, elkerülni, ami nem tűnik könnyűnek vagy nem sikerül elsőre? MILYEN FELADATOK MOTIVÁLNAK, visznek előre, MILYEN TANÁR, TANULÁSI MÓDSZER való neked.

Elhiszed-e azt, hogy meg tudod tanulni a nyelvet, és képes vagy a fejlődésre? Ha inkább egyedül tanulsz, alkalmazod-e amiket hallgatsz vagy olvasol? A neked megfelelő technikát választod? Ki tudod-e hozni a maximumot abból az időből, amit a nyelvtanulásra szántál? A legnehezebb az időbeosztás és az, hogy a rendszeresség megszokássá váljon.

Mi a nyelvtanulási coaching?

 

Egy személyre szabott, támogató és motiváló beszélgetés sorozat leendő vagy már gyakorló nyelvtanulóknak, akik a nyelvtanulási gátlásokat szeretnék leküzdeni.

Általában azok választanak nyelvi trénert, akik valami miatt nem képesek elsajátítani a nyelvet a hagyományos módon, és keresik a megoldást, hogy hogyan lehet mégis sikeresen minél gyorsabban elérni a céljukat.

Magyarországon még kevésbé ismert ez a típusú segítő szolgáltatás, pedig szerintem óriási szükség lenne rá, hiszen még mindig nem vagyunk előnyös helyzetben a többi nyugati országokhoz képest, ami a nyelvtudást illeti.

A legtöbb iskolában arra nevelnek, hogy ne a saját belső működésünket fedezzük fel, és az igényeink szerint tanuljunk, hanem külső egyen-elvárásoknak feleljünk meg. Pedig sokkal hasznosabb észrevenni a saját képességeinket, erőforrásainkat, és ahhoz igazítani, hogy mit csinálunk.

Úgyhogy, ha nyelvet - vagy bármi mást - tanulsz, érdemes egy kicsit elgondolkodnod, és felfedezned a saját működésedet. Nem az a fontos, hogy rögtön sikerüljön megcsinálni valamit, hanem az, hogy minél többfélét kipróbálj, és fokozatosan egyre jobban közelíts a neked legjobban beváló módszerhez. Amikor megszokod, a saját működésednek megfelelően csináld, így szinte semmit sem kell tudatosan tenned, mert észrevétlenül sajátítod el a dolgokat.

 

9 érv, hogy miért jelentkezz nyelvtanulási coaching beszélgetésre:

 

1. Szeretnéd leküzdeni a nyelvtanulási gátlásaidat: már mindenféle módszert, több tanárt, nyelviskolát kipróbáltál, és mégsem tudsz továbblépni a következő szintre

2. Nehezen tudsz eligazodni az információáradatban: a neten megtaláltál tucatnyi nyelvtanulási tippet, praktikát, mégsem tudod igazán, hogy neked melyik lenne a leghasznosabb, melyik fog működni, ide-oda csapongsz

3. Sok negatív tapasztalatod van, és rossz emlékeid vannak, nem akarsz több kudarcot

4. Bár fontos lenne a nyelv elsajátítása, egyre csak halogatod – nem tudod, hogyan oszd be az időd a nyelvtanulásra  

5. Motivált vagy, de valamiért mégsem haladsz, nincs fejlődés, előrelépés, ugyanazokat a köröket futod

6. Ismered a nyelvet, mégis képtelen vagy megszólalni, és elkerülsz minden olyan helyzetet, ahol idegen nyelven kellene kommunikálni

7. Külföldön élsz, és sehogy sem tudsz beilleszkedni az idegen kultúrába, sem a nyelvbe

8. Még sohasem tanultál idegen nyelvet, belevágnál, de tele vagy kétséggel, hogy felnőtt fejjel vajon meg lehet-e tanulni egy idegen nyelvet

9. Egyedül szeretnél tanulni, már megvettél egy csomó nyelvkönyvet, de nem tudod hogyan tovább

 nyelvtanulasra_fel_logo1.JPG

Most pedig pár szót rólam.

Miért pont lengyel nyelvtanár lett belőlem?

Ezt a kérdést mindig megkapom, amikor elmondom, hogy tudok lengyelül. Jogos a kérdés, hiszen nem tartozik a népszerű nyelvek közé, mint az angol, német vagy spanyol, ráadásul nincsenek se lengyel felmenőim, sem lengyel férjem.

Az első idegennyelv, amivel már születésemtől kezdve találkoztam, az a román, mert Erdélyben születtem. Talán éppen ezért nekem az nem is igazán tűnt érdekesnek, inkább kötelezőnek éreztem, amit muszáj megtanulni ahhoz, hogy ott boldogulni tudjak a boltban, a hivatalos helyeken, a továbbtanulásban. Mégis, akarva akaratlanul is belém ivódott ez a nyelv, az igazi hasznát akkor kezdtem el érezni, amikor az iskolában először németül, majd angolul tanultunk. Sokat segített például az olyan szavak megjegyzésében, melyek latin eredetűek. Valahogy kezdettől fogva könnyen ment nekem a nyelvtanulás, persze a románon kívül, mert mint említettem, azt eleve nem idegen nyelvként tanultuk, ezért inkább kötelező nyűg volt számomra.

És hát a lengyel. Életemben először lengyel emberekkel és a nyelvvel Angliában találkoztam. Egy árva szót sem értettem, hogy miről hablatyolnak azzal a sok mássalhangzóval, néha el-el csíptem egy-egy érdekes szót, amit sokszor mondtak, és mosolyogtam rajta. Velük akkor angolul értekeztem. Miután hazajöttem, akkor már Magyarországon laktunk, a kapcsolatot fenntartottuk levelezés formájában (internet még sehol). És milyen érdekes az élet, a gimnáziumban, ahova jártam a harmadik év elején bejött hozzánk az egyik tanár és közölte, hogy lehetőségünk van lengyelül tanulni az iskolában, ami fel is készít az egyetemi felvételire lengyel szakra. Azonnal éltem a lehetőséggel, a legjobban az motivált, hogy meglepjem a lengyel ismerőseimet. :) Bevallom, voltak nehéz napjaim, iszonyatosan nehéz volt átállnom egy teljesen más nyelvre, mint amilyeneket eddig ismertem. De már az első megtanult kifejezésekkel, mondatokkal máris eldicsekedtem az ismerősömnek, aki persze nagyon meglepődött és örült az ambíciómnak. Végül felvettek az egyetemre, és amennyi ösztöndíjat sikerült megpályáznom Lengyelországba, azt mind megragadtam. Így sikerült elsajátítanom egy egészen jó, folyékony felsőfokú szintet. Természetesen, amíg kint voltam, folyamatosan gyakoroltam, jegyzeteltem, igyekeztem minél többször beszédbe elegyedni, és kértem, hogy javítsanak ki, ha valamit nem jól mondok.

Így lett a lengyel nyelv a munkáim része, és persze az angolt is igyekszem folyamatosan szinten tartani, fejleszteni.

Rajongok az idegen nyelvekért, szeretek tanítani, plusz a segítő szakmához szükséges technikákat és készségeket igyekszem minél hatékonyabban alkalmazni a coaching beszélgetéseken. A segítő készségeket is fejlesztem, jelenleg mentálhigiéné szakos hallgató vagyok az egyetemen.

Ennyit rólam. :)

Azért is osztottam meg Veled mindezt, mert úgy gondolom, hogy fontos, hogy megismerj, és jó ha tudod, ki van a nyelvtanulási tréner "mögött". 

nyelvtanulas-motivacio3.JPG

 

Ha úgy érzed, hogy elakadtál a nyelvtanulásban, szeretettel várlak egy nyelvtanulási coaching folyamatra! :) 

TESZTELD MAGAD!

Készítettem Nektek egy nyelvtanulási stílus tesztet, melyben 7-féle típus alapján nézhetitek meg, hogy melyik csoportba tartoztok. Az eredményt és további hasznos tippeket e-mailben is elküldöm, aki kitöltötte a tesztet.

A részletekért és a tesztért kattints a linkre!

Ne maradj le a friss bejegyzésekről, eseményekről, érdekességekről!

Kövess az Instán, lájkold a Facebook oldalam és csatlakozz a Nyelvtanulásra fel! Facebook csoporthoz is!

Nyelvtanulásra fel! :)

Üdv,

Mesi

 

 

komment
süti beállítások módosítása